• 21 listopada 2024

Na tym blogu napisaliśmy już kilka artykułów o tym, jak raportowanie zrównoważonego rozwoju może być doskonałym narzędziem do wejścia na nowe rynki i uzupełnienia kampanii marketingowych. Mówiliśmy również o tym, że zaangażowanie pracowników na wszystkich poziomach jest kluczowe dla każdego udanego programu zrównoważonego rozwoju.

Ale wszystko to zależy od tego, czy ludzie rzeczywiście interesują się Waszym planowaniem zrównoważonego rozwoju.

Czy Wasze programy zrównoważonego rozwoju przykuwają uwagę ludzi, czy raczej pozostawiają po sobie ziewanie?

Czy wasze cele zrównoważonego rozwoju są czymś, czym można się ekscytować?

Wierzcie lub nie, ale jeśli Wasze raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju są nudne, może to mieć pewne konsekwencje.

Think Progress niedawno opublikował wywiad z odnoszącym sukcesy dziennikarzem internetowym Stacy Lambe, który miał przesłanie dla branży czystych technologii, zwłaszcza dla firm B2B:

"Miał on przesłanie dla osób zajmujących się komunikacją w branżach prowadzonych przez inżynierów i byłych finansistów: firmy i zagadnienia związane z czystą gospodarką są zazwyczaj nudne.

Myślę, że czysta energia musi po prostu znaleźć coś, co wyprowadzi ją z bardzo niszowego świata, w którym się znajduje... i znaleźć sposób, który będzie o wiele szerszy i łatwiejszy do dzielenia się.

Jak to naprawić? Bądź (naprawdę) krótki, zwięzły, wizualny i podzielny (listy i zdjęcia kotków też bardzo pomagają).

Ale Stacy zwróciła uwagę na większą kwestię: Format naszych treści musi być częścią atrakcji dla milionów czytelników BuzzFeed. To, jak "shareable" i zabawne jest to dla ludzi, którzy nie żyją i nie oddychają najnowszymi osiągnięciami inżynierii turbin wiatrowych, ma ogromne znaczenie, jeśli chcesz się wybić w Internecie:

[Buzz] jest naprawdę sprowadza się do bardzo wizualne, ale bardzo punchy i przystępne albo informacje lub dobór słów sam ...".

Nie sugerujemy, by Wasz następny raport o zrównoważonym rozwoju zawierał zdjęcia uroczych zwierzątek czy plotkarskie ciekawostki o celebrytach, ale chcemy skupić się na tym, by raporty o zrównoważonym rozwoju były czymś, czym ludzie chcą się dzielić.

Jeśli robisz coś szczególnie interesującego lub innowacyjnego, inne firmy i Twoi docelowi konsumenci będą chcieli zacząć o tym mówić. Strony internetowe poświęcone środowisku i grupy strażnicze będą analizować i ponownie publikować Wasze materiały.

Zasadniczo, ekscytujące raportowanie zrównoważonego rozwoju ma zdolność do samodzielnego generowania szumu i zwiększania świadomości.

Tworzenie zrównoważonego rozwoju, którym warto się dzielić

Jak więc możecie sprawić, by wasze raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju były czymś ekscytującym i wartym dzielenia się, nie rezygnując przy tym z rzeczywistego postępu i nie popadając w leniwy marketing greenwashing?

Oto kilka sugestii:

  • Stawiajsobie wyzwania, tworząc ambitne cele w zakresie wykorzystania energii odnawialnej lub redukcji emisji. To świetnie, że planujesz zwiększyć zużycie energii odnawialnej o 10% w przyszłym roku, ale o wiele bardziej warte uwagi i lepsze dla wyniku finansowego jest dążenie do osiągnięcia 25%. Najlepsze jest to, że jeśli naprawdę się postarasz, ludzie będą cię oklaskiwać, nawet jeśli nie uda ci się tego osiągnąć.
  • Zacznij od dzielenia się sobą. Publikujcie w sieci swoje raporty o zrównoważonym rozwoju i upubliczniajcie swoje cele. Wiele dużych firm ma całe strony internetowe poświęcone wyłącznie swoim długoterminowym celom w zakresie zrównoważonego rozwoju. Nadszedł czas, aby małe firmy i marketerzy B2B zaczęli robić to samo. Zaufaj nam, Twoi klienci zaczynają ekologizować swoje łańcuchy dostaw, a upublicznienie informacji o Twoim zrównoważonym rozwoju może tylko pomóc.
  • Zrób coś nieszablonowego. Nic tak nie przyciąga uwagi i nie wzbudza pozytywnych skojarzeń, jak wypróbowanie czegoś nowego. Na przykład, program zrównoważonego rozwoju NASCAR obejmuje wykorzystanie stada owiec do utrzymania trawy na swojej posesji oraz parlamentu sów do kontroli populacji szkodników. Plany te nie tylko działają, ale także stanowią świetną, łatwą do podzielenia się wiedzę.
  • Idź na całość lub idź do domu. Jeśli naprawdę chcesz zwrócić na siebie uwagę, nie celuj tylko wysoko - celuj w bycie najlepszym. Firmy są zauważane za osiąganie zakładów produkujących zero odpadów, 100% materiałów z recyklingu lub za bycie pierwszymi, którzy robią coś dobrze. Zakład Volkswagena w Chattanooga zyskał uwagę prasy i nagrody za swój program zrównoważonego rozwoju Think Blue, ponieważ jest to pierwszy zakład produkcyjny branży motoryzacyjnej, który otrzymał certyfikat LEED.

Dowiedz się więcej na: http://expoopakowania.pl

Top