Na tym blogu napisaliśmy już kilka artykułów o tym, jak raportowanie zrównoważonego rozwoju może być doskonałym narzędziem do wejścia na nowe rynki i uzupełnienia kampanii marketingowych. Mówiliśmy również o tym, że zaangażowanie pracowników na wszystkich poziomach jest kluczowe dla każdego udanego programu zrównoważonego rozwoju.
Ale wszystko to zależy od tego, czy ludzie rzeczywiście interesują się Waszym planowaniem zrównoważonego rozwoju.
Czy Wasze programy zrównoważonego rozwoju przykuwają uwagę ludzi, czy raczej pozostawiają po sobie ziewanie?
Czy wasze cele zrównoważonego rozwoju są czymś, czym można się ekscytować?
Wierzcie lub nie, ale jeśli Wasze raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju są nudne, może to mieć pewne konsekwencje.
Think Progress niedawno opublikował wywiad z odnoszącym sukcesy dziennikarzem internetowym Stacy Lambe, który miał przesłanie dla branży czystych technologii, zwłaszcza dla firm B2B:
"Miał on przesłanie dla osób zajmujących się komunikacją w branżach prowadzonych przez inżynierów i byłych finansistów: firmy i zagadnienia związane z czystą gospodarką są zazwyczaj nudne.
Myślę, że czysta energia musi po prostu znaleźć coś, co wyprowadzi ją z bardzo niszowego świata, w którym się znajduje... i znaleźć sposób, który będzie o wiele szerszy i łatwiejszy do dzielenia się.
Jak to naprawić? Bądź (naprawdę) krótki, zwięzły, wizualny i podzielny (listy i zdjęcia kotków też bardzo pomagają).
Ale Stacy zwróciła uwagę na większą kwestię: Format naszych treści musi być częścią atrakcji dla milionów czytelników BuzzFeed. To, jak "shareable" i zabawne jest to dla ludzi, którzy nie żyją i nie oddychają najnowszymi osiągnięciami inżynierii turbin wiatrowych, ma ogromne znaczenie, jeśli chcesz się wybić w Internecie:
[Buzz] jest naprawdę sprowadza się do bardzo wizualne, ale bardzo punchy i przystępne albo informacje lub dobór słów sam ...".
Nie sugerujemy, by Wasz następny raport o zrównoważonym rozwoju zawierał zdjęcia uroczych zwierzątek czy plotkarskie ciekawostki o celebrytach, ale chcemy skupić się na tym, by raporty o zrównoważonym rozwoju były czymś, czym ludzie chcą się dzielić.
Jeśli robisz coś szczególnie interesującego lub innowacyjnego, inne firmy i Twoi docelowi konsumenci będą chcieli zacząć o tym mówić. Strony internetowe poświęcone środowisku i grupy strażnicze będą analizować i ponownie publikować Wasze materiały.
Zasadniczo, ekscytujące raportowanie zrównoważonego rozwoju ma zdolność do samodzielnego generowania szumu i zwiększania świadomości.
Jak więc możecie sprawić, by wasze raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju były czymś ekscytującym i wartym dzielenia się, nie rezygnując przy tym z rzeczywistego postępu i nie popadając w leniwy marketing greenwashing?
Oto kilka sugestii:
Dowiedz się więcej na: http://expoopakowania.pl