• 3 marca 2024

Treść artykułu:

  1. Cel i główna funkcja
  2. Cechy i informacje dla klientów - na co zwrócić uwagę
  3. Główne różnice w stosunku do innych etykiet

Cel i funkcja

Podobnie jak wszystkie etykiety, etykieta medyczna służy do oznaczania produktów. Umieszczone na nich zmienne informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia sprawnego przebiegu procesów biznesowych w firmie oraz w komunikacji z innymi osobami lub organizacjami. Na poszczególnych etapach istnieją przepisy dotyczące zawartości towarów, jednak na wszystkich etapach na etykiecie umieszczany jest kod kreskowy. Zapewnia to identyfikację produktu zarówno na etapie produkcji, jak i w punkcie sprzedaży.

W oparciu o powyższe, główną funkcją etykiety medycznej jest funkcja informacyjna. Nieścisłe informacje lub pomyłka mogą mieć poważne konsekwencje.

Funkcja marketingowa jest niewątpliwie ważna, ale w tym przypadku spada na drugie, a nawet trzecie miejsce. Często producenci leków dostępnych bez recepty, np. na przeziębienie, zwracają uwagę na wygląd opakowania/etykiety. Ważne jest, aby przyciągnąć uwagę klientów na półkach aptecznych, jednak nawet przy efektownym wyglądzie, ale bez oczekiwanego efektu, konsument raczej nie kupi takiego leku ponownie.

Informowanie jest podstawową funkcją etykietowania produktów leczniczych.

Cechy i informacje dla klientów - na co zwrócić uwagę

Główną cechą jest wielkość produktów medycznych. Nie mówimy tu już o buteleczkach (np. z chlorheksydyną), ale np. o ampułkach z lekiem, których średnica nie może przekraczać jednego centymetra. Wycinanie tych etykiet to bardzo czasochłonna praca. Na etykietach tych trudno jest również drukować informacje zmienne - powierzchnia jest bardzo mała, a ilość informacji standardowa.

Jeśli chodzi o materiały stosowane do produkcji tych etykiet, są to zazwyczaj folie lub materiały wzmocnione klejem i powlekane. Dla każdego przypadku wybieramy podstawę w ścisłym kontakcie z klientem. Często materiały te wykonywane są na zamówienie, stąd dłuższy czas dostawy gotowego produktu, a cena etykiet medycznych nie może być niska. Jeśli ktoś oferuje Ci rzekomo ultraodporną etykietę za cenę etykiety papierowej, zastanów się dwa razy i poproś o próbkę testową. Sam materiał nie jest tani w zakupie, więc skąd może pochodzić tania cena za produkt końcowy.

Główna różnica w stosunku do innych etykiet

Ekstremalne warunki zewnętrzne związane z obsługą lub przechowywaniem produktu są tym, co odróżnia taką etykietę od innych.

Po napełnieniu i etykietowaniu produkt jest poddawany działaniu gorącej pary wodnej - sterylizacji. Etykieta na powierzchni nie tylko nie może się odklejać, ale musi również zachować wszystkie informacje i, co najważniejsze, nie może stykać się z opakowaniem. W przeciwnym razie lek może stracić swoje właściwości.

Warunki przechowywania leków również narzucają wyższe wymagania dla etykiety. Większość leków jest przechowywana w lodówce i często dochodzi do kondensacji pary wodnej. Zwykła etykieta papierowa nie jest w stanie sprostać temu zadaniu. Znajdź więcej informacji na: http://zatowarowanie.pl

 
Top